W twoim świecie

Gdy stres nie daje ci zasnąć...

I nawet liczenie owiec, ups, pardon, przystojnych facetów nie pomaga:)

Anna Kowalska

21stycznia2015
Gdy stres nie daje ci zasnąć... fot. Thinkstock

Włącz tryb „offline”

Kiedy jesteś cały czas na „stand by’u”, że tak zostanę już przy tej technicznej terminologii, czyli przyrośnięta do komórki, oczekiwanie na kolejną rozmowę albo na sygnał przychodzącej wiadomości powoduje nieustanne pobudzenie. Wyłącz wszystkie ukochane gadżety na godzinę, a najlepiej dwie przed snem. Dajesz wówczas mózgowi jasny sygnał, żeby i on się wyłączył.

Sporządź Listę Spraw Załatwionych

Reklama

Zamiast zapisywać, co masz do zrobienia, pod koniec dnia wylicz wszystko, co udało ci się osiągnąć, nawet drobiazgi. Widząc taką listę czarno na białym, będziesz miała cudowne wrażenie, że twoje życie nie jest jakąś szaleńczą gonitwą, jak ci się często wydaje, ale można je spokojnie utrzymać w ryzach. I to będzie bardzo kojąca śwaidomość!

Zdrzemnij się

Może ci się wydawać, że to tylko pogorszy sprawę, ale półgodzinna drzemka w ciągu dnia obniży poziom kortyzolu, dzięki czemu obudzisz się spokojniejsza. Spróbuj znaleźć czas na drzemkę przed godziną drugą po południu - wtedy istnieje mniejsze ryzyko, że zakłócisz swój naturalny rytm.

ZaDOK-uj się

Brzmi tajemniczo? DOK to skrót od „Dzienne Okno Kłopotów”, które proponuję ci otwierać. Późnym popołudniem poświęć ok. 20 minut na rozmyślanie o wszystkich, co cię trapi. Nie zostawiaj tego na moment, kiedy przyłożysz głowę do poduszki! W ciągu dnia problemy, niczym potwory w bajkach, nie wydają się być tak straszne, można na nie spojrzeć z innej perspektywy i obmyślić plan działania.

Zanurz się w sen

Kiedy leżysz w łóżku, zastanawiając się, kiedy w końcu zaśniesz, zastosują sprawdzoną sztuczkę dla ukojenia rozkołatanych nerwów. Wyobraź sobie, że twoje mięśnie w stopach rozluźniają się i stapiają z materacem. Następnie wyobrażaj sobie ten scenariusz w odniesieniu do łydek, kolan, ud, brzucha itd. Taka wizualizacja pomoże ci odprężyć mięśnie oraz uspokoi umysł.

Wykorzystaj bezsenność

Wskazówki zegara bezlitośnie wskazują pierwszą, potem drugą… a ty ciągle nie śpisz.i jesteś zła, bo już wyobrażasz sobie, jak koszmarnie będziesz wyglądała i czuła się po nieprzespanej nocy. To nakręca cię jeszcze bardziej… Potraktuj te bezsenne godziny jako okazję do zrobienia czegoś przyjemnego. Poczytaj książkę, obejrzyj film. Gdy zaczniesz postrzegać bezsenność w pozytywnym świetle, nie będziesz miała powodu do zamartwiania się i ani się obejrzysz, zaśniesz:)

Reklama

Polecane wideo

Zobacz galerię - 14 zdjęć

Polecamy również

Skomentuj