Moda

The Odder Side - CHCĄ ZAWOJOWAĆ ŚWIAT!

Brygida Handzelewicz-Wacławek i Justyna Przygońska stworzyły markę, która szturmem zdobywa polski rynek.

Joanna Mroczkowska

31stycznia2019
The Odder Side - CHCĄ ZAWOJOWAĆ ŚWIAT! fot. www.instagram.com/the_odderside/

One się jednak nie zatrzymują i rozwijają brand w oszałamiającym tempie. Niedługo The Odder Side otworzy sklepy w Nowym Jorku i Mediolanie...

Polska to dla was za mało. Chcecie zawojować świat?

Oczywiście, od początku taki był zamysł. Po Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu przyszedł czas na... Paryż? Co będzie następne? Jeszcze nie wiemy! Mamy kilka pomysłów, ale do ich realizacji przystąpimy w przyszłym roku. 2018 był tak intensywny dla nas obu zarówno w The Odder Side, jak i prywatnie, że musimy naładować baterie.

Wasze dość niekonwencjonalne podejście do biznesu budzi zdziwienie. Pomaga wam kobieca intuicja czy odwaga?

Z pewnością i intuicja, i odwaga. Według nas działamy bardzo rozważnie i powoli – jednak ci, którzy nas obserwują, zadają nam pytanie: jak wy to robicie?! Szczerze mówiąc, tak wielką radość przynosi nam prowadzenie tej marki, że nie potrafi my się zatrzymać i cały czas szukamy nowych wyzwań.

Tworzycie modę, którą kocha coraz więcej kobiet. Jak myślicie, w czym tkwi wasz sukces?

Jest to supermiłe, że już tyle kobiet wybiera naszą markę, nasze ubrania, które… tak naprawdę projektujemy dla siebie. Myślę, że ta wiarygodność jest kluczem – my naprawdę tworzymy kolekcje z myślą o tym, co same chciałybyśmy spakować na wakacje, w czym chciałybyśmy chodzić na randki, na drinki ze znajomymi. Do dziś decydujemy osobiście o najmniejszych szczegółach związanych z całą firmą, zaczynając od sznureczków do metek, a kończąc na wyszukiwaniu lokalizacji do zdjęć do kolejnej kampanii wizerunkowej.

 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez THE ODDER SIDE (@the_odderside)Lut 22, 2018 o 2:24 PST

Reklama

Wróćmy na chwilę do przeszłości. Od czego wszystko się zaczęło?

Od przyjaźni. Przede wszystkim najpierw dobrze się poznałyśmy jako dziewczyny w podobnym momencie życia. Wiodłyśmy dość beztroskie życie singielek. Potem razem pracowałyśmy dla magazynów modowych, następnie dla tej samej marki odzieżowej. I tak pewnego dnia postanowiłyśmy wziąć sprawy w swoje ręce!

Złota rada dla innych kobiet, które chciałyby rozkręcić własny biznes?

Przede wszystkim jeżeli chcesz spokoju i pracować mniej niż u kogoś dotychczas – zrezygnuj z prowadzenia własnej firmy. Nigdy nie pracowałyśmy tyle, ile od tych czterech lat, a szczerze mówiąc, pomimo powiększającego się teamu, pracujemy coraz więcej. Kolejna złota rada, którą możemy się podzielić, to: nie słuchaj tych, którzy cię zniechęcają (jeśli brałybyśmy pod uwagę negatywne głosy, do dziś nie otworzyłybyśmy ani następnej marki odzieżowej, ani żadnego sklepu stacjonarnego).

Jak wygląda wasza praca na co dzień? Spędzacie czas w biurze, jesteście obecne w swoich butikach?

Tak, codziennie spotykamy się z naszym zespołem w biurze. Do warszawskiego sklepu wpadamy bardzo często! Pozostałe adresy staramy się odwiedzać, kiedy tylko możemy :-). Uwielbiamy spotykać nasze klientki, oglądać je w naszych ubraniach – często nie wiedzą, że to my prowadzimy tę markę, więc szczerze opowiadają o swoich wrażeniach na temat kolekcji. Czasem wynikają z tego wyjątkowo zabawne sytuacje.

Oprócz tego, że jesteście kreatywnymi bizneswomen, to również spełniacie się w życiu prywatnym Jak widać można mieć wszystko?

Karierę, rodzinę, związek... Brygida w wakacje wyszła za mąż, ja właśnie urodziłam drugą córeczkę. Godzenie życia prywatnego, rodzinnego z prowadzeniem dynamicznie rozwijającego się biznesu jest możliwe, ale nie jest łatwe. Wymaga logistyki na wysokim poziomie, zaangażowania ze strony naszych mężów i… często kładzenia się spać przed 22:00.

Kontakt z klientkami The Odder Side jest dla was ważny?

Od zawsze! Nasze ubrania uważamy za BASIC, nawet jeśli jest to sukienka maksi – chodzi o to, żeby móc je nosić na co dzień. Jeżeli dziewczyny mają „zaprzyjaźnić się” z naszymi projektami, ubrania muszą być świetnej jakości i o bardzo dobrym kroju – opinie klientek są kluczowe. Muszą się w nich czuć sobą i po prostu... EXTRA!

Instagram... Czy odgrywa ważną rolę w waszym sukcesie?

Prawda jest taka, że nie traktujemy go jako narzędzia stricte marketingowego. My po prostu kochamy Instagram. Nie tylko prowadzimy profile @the_odderside i @the_oddersidebaby, ale również nasze własne, prywatne. Instagram jest nieodzownym elementem naszej codzienności.

 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez THE ODDER SIDE (@the_odderside)Lis 19, 2018 o 11:36 PST

The Odder Side rozwija się z każdą kolekcją. Czym planujecie zaskoczyć w najbliższym czasie?

Nigdy nie mówimy o naszych planach. Jeśli chcemy czymś zaskoczyć, po prostu to robimy!

Odniosłyście sukces na wielu polach. Jak rozumiecie spełnienie? Czy osiągnęłyście już ten stan?

Czasem chciałybyśmy tak sobie usiąść i się ucieszyć… Ale prawda jest taka, że gdy tylko zrobimy jeden krok, od razu myślimy o kolejnym. Chyba musimy nad tym popracować. To co, Justyno, idziemy świętować? :-))

Gdzie widzicie siebie w 2028?

Chciałybyśmy otwierać sklepy w naszych ulubionych miastach na świecie, pracować jak dotychczas ze świetnymi ludźmi, zwiedzać przy okazji realizacji kolejnych kampanii wymarzone miejsca… Może w rodzinnym gronie? I ubrane już tylko w The Odder Side. Łącznie z akcesoriami ;-).

 

Wywiad premierowo ukazał się w 12/2018 Cosmopolitan.

Reklama

Polecane wideo

Polecamy również

Skomentuj