Moda

Czy wiesz, że branża mody jest odpowiedzialna za 10% zanieczyszczeń powietrza?

Czy wiesz, że 99% ubrań bezpowrotnie zużywa nasze naturalne zasoby?

Katarzyna Lemanowicz

20listopada2018
Czy wiesz, że branża mody jest odpowiedzialna za 10% zanieczyszczeń powietrza? fot. Dominik Tarabiński/NAGO

Nam też się to nie podoba. To właśnie dla ludzi, którym nie jest wszystko jedno, powstała nowa marka modowa. NAGO to przyjazne naturze i komfortowe w noszeniu ubrania, które pasują do Ciebie, Twojego stylu życia i tego, co już masz w szafie. Ponadczasowe, wykonane z ekologicznych tkanin, są stylową odpowiedzią na potrzeby współczesnego świata. Twarzą pierwszej kampanii marki jest polska top modelka Julia Banaś, znana z odpowiedzialnego podejścia (nie tylko) do mody. Zdjęcia autorstwa Dominika Tarabińskiego powstały w Nowym Jorku.

NAGO STORE to odpowiedzialna moda, która zadba o twoją przyszłość!

Pierwszy z kilku zapowiadanych już dropów składa się z kilkunastu dopracowanych w najdrobniejszych szczegółach elementów, które stanowią bazę uniwersalnej garderoby.

T-shirty, body i golfy wykonane są z najwyższej jakości ekologicznej bawełny, a sukienki i swetry - z nowoczesnych i naturalnych materiałów, takich jak tencel i cupro, łączących delikatność jedwabiu z wytrzymałością zarezerwowaną dotychczas wyłącznie dla sztucznych włókien. Te modele to dokładnie tyle, ile potrzebujesz, żeby ubrać się na każdą okazję, uzupełniając to, co masz już w szafie.

Wszystkie dodatki do ubrań są zupełnie bezpieczne i nie zawierające żadnych szkodliwych substancji. Guziki, haftki i regulatory wykonane są z metalu bez dodatku niklu. Ilość metek została ograniczona do minimum, pozostawiono tylko te niezbędne, informujące Cię o tym, jak prawidłowo troszczyć się o ubranie. Odpowiedzialne podejście do ekologii to również etykiety i opakowania. Do ubrań dołączane są wyłącznie najpotrzebniejsze papierowe zawieszki z metalową agrafką i bawełnianym sznurkiem oraz koperty wykonane z recyklingowanej tektury.

Produkty nie są pakowane w folię, ale w praktyczne bawełniane woreczki, co pozwala zaoszczędzić kilkadziesiąt  tysięcy plastikowych worków rocznie.

 

Ubrania NAGO powstają lokalnie, w Europie. Dzięki temu ograniczany jest niekorzystny wpływ transportu na środowisko.

Twórcy NAGO to ludzie dobrze znani w polskiej modzie: Julia Turewicz i Jasiek Stasz (SHOWROOM), Areta Szpura (Local Heroes / Doing Real Stuff Sucks) i Ania Pięta (HUSH Warsaw). Wspiera ich doświadczony zespół ekspertów w zakresie zrównoważonej produkcji, projektowania i nowoczesnych materiałów.

 

Julia Turewicz, która zarządza projektem, tak mówi o filozofii NAGO: “Projektujemy ubrania stanowiące perfekcyjną bazę szafy. Ponadczasowe, idealne do swobodnego noszenia niezależnie od sezonu. Takie, które to Ty dopełniasz swoją osobowością – nigdy odwrotnie.” Ale trendy to nie wszystko. Wierzymy, że ludzie mody powinni być wizjonerami, którzy mają realny wpływ na przyszłość.  „Dokładamy wszelkich starań, żeby każdy projekt był nie tylko prosty w stylizacji i komfortowy w noszeniu, ale też maksymalnie przyjazny środowisku. Świadomie wybieramy materiały i długo opracowujemy kroje – wszystko po to, żeby stworzyć projekt doskonały, zgodny z zasadą „less is more”, której hołdujemy również prywatnie” - dodaje Areta Szpura. Ania Pięta tłumaczy, że NAGO pracuje w przejrzysty sposób, szanując swoich współpracowników i podwykonawców, a pojęcie ekonomii społecznej jest dla marki kluczowe.  „Naszą supermocą są certyfikowane tkaniny: naturalne, miłe w dotyku, wytrzymałe. Używamy organicznej bawełny, tencel, cupro, wełny. Niemal w 100% eliminujemy sztuczne włókna” - mówi pytana o materiały. 

Zobacz więcej w galerii...

Reklama

Polecane wideo

Polecamy również

Skomentuj