COSMO BODY

Zrób to na ostro!

Masz ochotę na odrobinę pikanterii? Zjedz paprykę :). Oto mały przegląd.

06czerwca2014
Zrób to na ostro! Będzie ostro!

Kapsaicyna to związek chemiczny, który sprawia że papryka jest ostra. Ale nie jest to jego jedyne zadanie - przyspiesza metabolizm, zapobiega migrenom. Im ostrzejsza papryczka, tym zdrowsza. Ostrość mierzona jest w 10-cio stopniowej skali Scoville'a.

 1. Poblano

Łagodna i słodka. Świetna do dań z mięsem i ryżem. Ma więcej witaminy C niż cytrusy, a poza tym zawiera witaminę A i potas. Bez obaw można jeść na surowo.

Ostrość: 2

Reklama

2. Chipotle

Wędzona odmiana Jalapeño, ostrzejsza od surowej. Świetnie pasuje do zup, sosów i tortilli.

Ostrość: 4

3. Jalapeño

Ma bardzo odświeżający smak i zawiera mnóstwo witaminy C. Posiekaną możesz dodać do ryb, albo do sosu salsa.

Ostrość: 4

4. Habanero

Jedna z najostrzejszych papryk, dla fanek naprawdę ostrych wrażeń. Zresztą, legenda mówi, że ta papryka mieni się wszystkimi kolorami piekła i tylko szatan i Meksykanie mogą jeść ją w całości :). Świetna do sosów, dań z kurczaka i warzyw.

Ostrość: 10

 

 

fot. Thinkstock

Reklama

Polecamy również

Skomentuj