COSMO BODY

Trzeci dzień detoksu – czy to działa?

Jak mówią wielcy – nie chwal dnia przed zachodem słońca

Katarzyna Lemanowicz

23czerwca2019
Trzeci dzień detoksu – czy to działa?

Nie zapeszam, nie nakręcam się, ale czuję się naprawdę rewelacyjnie. Poza tym, że czuję się naprawdę lekko, to dodatkowo widzę, że dużo lepiej mi się wstaje rano, z większą energią i bez uczucia opuchnięcia.

Owszem czuję lekki głód – ale zdaję też sobie sprawę, że mój organizm przeżywa teraz swojego rodzaju rewolucję. Zmieniłam całkowicie mój sposób odżywiania, ćwiczę, po prostu dbam o siebie.

Wiem też, że musi chwilę potrwać przyzwyczajenie się do aktualnego sposobu odżywiania, do koktajli, do tak potężnej dawki warzyw i owoców. To co ważne! W trakcie detoksu piję naprawdę spore ilości wody niegazowanej – minimum 2,5litra. Nie wiem, czy odpowiednie jest tu słowo boję się… Ale tak, trochę obawiam się, że tak duża ilość, szczególnie warzyw i błonnika pokarmowego może spowodować wzdęcia i uczucie dyskomfortu ze strony układu pokarmowego. A picie dużej ilości wody temu zapobiega.

Dlaczego sezonowość w kupowaniu warzyw i owoców jest ważna?

W trakcie detoksu postanowiłam przetestować przepisy na koktajle z książki "Soki i koktajle w minutę" – Agaty Ziemnickiej. Wybieram tam takie koktajle, które składają się z owoców i warzyw dostępnych aktualnie - w myśl zasady: SEZONOWOŚĆ.

Powiem wam kilka słów o tym, dlaczego sezonowość w kupowaniu warzyw i owoców jest szalenie ważna.

Reklama

Po pierwsze: dostępność

Większość warzyw i owoców jest dostępnych w sklepach przez cały rok. Ale to sezonowość gwarantuje nam szczególnie duży „wysyp” konkretnych produktów. A za dostępnością idzie atrakcyjna cena. Na przykład zupełnie inną kwotę zapłacimy za truskawki teraz, w sezonie, a dużo wyższą poza sezonem.

Po drugie: smak i zdrowie

To właśnie sezonowość zapewnia odpowiedni smak i wygląd. Dodatkowo jeśli warzywa i owoce spożywane są bezpośrednio po zbiorze to jest pewne, że zawierają najwięcej witamin, i składników mineralnych.

Po trzecie: potrzeby naszego organizmu

Sezonowość ujawnia się również w potrzebach na konkretne witaminy i składniki mineralne ze strony naszego organizmu. Zupełnie czego innego potrzebujemy zimą – między innymi sporej ilości witaminy C, która chroni nas przed infekcjami, a jeszcze czego innego latem, kiedy najbardziej zależy nam na energii i regeneracji po wyczerpujących, wakacyjnych dniach.

Jakie warzywa i owoce wybierać?

Świeże, najlepiej jeśli zaprzyjaźnimy się z lokalnymi dostawcami i to od nich kupimy to co aktualnie jest dostępne. Nie znam lepszego smaku truskawek, niż te z działki mojego dziadka. Czereśnie smakują wybornie, kiedy zrywamy je prosto z drzewa. Oczywiście… w dzisiejszych czasach dość trudno o taki luksus. Ale jestem pewne, że obok ciebie jest „bazarek” na którym z powodzeniem, kupisz pyszne, świeże, soczyste warzywa i owoce.

To co najważniejsze! Nie kupuj, ani nie odkrawaj nadgniłych miejsc. Grzyby, czy bakterie znajdujące się na zewnątrz owoców lub warzyw są również w jego wnętrzu. Mogą prowadzić do alergii, dyskomfortu ze strony układu pokarmowego, zatrucia, czy nawet problemów ze strony układu oddechowego. 

Dlatego też w trakcie detoksu, chcąc uniknąć zbyt długiego przechowywania warzyw i owoców, postanowiłam wykorzystać zakupione produkty maksymalnie, nawet jeśli wiąże się to z powtarzaniem menu.

Moje menu na dzisiaj:

Śniadanie: Miętowe spa – składniki: zielony ogórek, szpinak, kiwi, jabłko, orzechy laskowe, woda niegazowana

II Śniadanie: Pomidory z bazylią

Obiad: Sałatka z grillowaną piersią kurczaka

Kolacja: Antystresowy Shake – składniki: natka pietruszki, szpinak, banan, nasiona chia, napój roślinny

Kochane Cosmo Girls – przyłączycie się do mnie? Pamiętajcie, atrakcyjne nagrody czekają.

Wygraj blender próżniowy Philips HR 3752 - szczegóły sprawdź tu.

Reklama

Polecamy również

Skomentuj