COSMO BODY

Co jeść kiedy masz cellulit?

Czyli wszystko o tym, jak skutecznie schudnąć i pozbyć się pomarańczowej skórki

Katarzyna Lemanowicz

03czerwca2019
Co jeść kiedy masz cellulit? fot. istock.com

Posiłki, które spożywasz, a w zasadzie produkty, z których je przygotowujesz mają bezpośredni wpływ na wygląd skóry, samopoczucie, na to czy masz energię czy nie. Tak samo jedzenie wpływa na zawartość tkanki tłuszczowej w twoim organizmie. A to z kolei determinuje powstawanie cellulitu.

Ponad 80% kobiet boryka się ze skórką pomarańczową, głównie na udach i pośladkach. I do końca nie ma znaczenia, czy jesteś szczupła, czy masz trochę za dużo kilogramów, czy ćwiczysz i dbasz o siebie czy nie. Wyeliminowanie cellulitu nie jest łatwe. Czasami nawet niemożliwe w 100%.

Dlaczego cellulit się pojawia?

Głównie z powodu nadmiaru tkanki tłuszczowej, a także nadmiaru płynów i toksyn. Czy można całkowicie wyeliminować skórkę pomarańczową? To zależy od stopnia w jakim cellulit pokrywa ciało, od predyspozycji, funkcjonowania gospodarki hormonalnej, czy od aktywności.

Jednym z czynników, które mogą pomóc w walce z cellulitem jest odpowiednio skomponowana dieta.

Reklama

fot. istock.com

Co powinnaś jeść by w najbardziej efektywny sposób zwalczyć cellulit?

Jedno jest pewne, dieta odgrywa ogromną rolę w funkcjonowaniu naszego organizmu – to samo dotyczy cellulitu. Na przykład dieta bogata w sód nie sprzyja redukcji cellulitu – to samo jest w przypadku diety bogatej w cukry, czy ubogiej w białko.

Czego unikać jeśli chcesz zwalczyć cellulit?

Odstaw przede wszystkim cukry proste, tłuszcze trans i uwodornione tłuszcze. Ogranicz czerwone mięso i produkty przetworzone. Unikaj również wszelkich sztucznych dodatków do żywności.

Jak prawidłowo skomponować jadłospis?

Pomocna będzie piramida żywieniowa Instytutu Żywności i Żywienia. W diecie antycellulitowej nie może zabraknąć tłuszczów bogatych w kwasy omega-3, czyli awokado, orzechy, czy oliwa z oliwek). Powinnaś zadbać również o wysokie spożycie białka: jajka, ryby, czy drób. Podstawą diety powinny być warzywa – bogactwo witamin i minerałów.

W diecie, która pomoże pozbyć się cellulitu nie może zabraknąć prawidłowego nawodnienia. Wypijaj przynajmniej 2 litry wody dziennie. Jeśli nie lubisz smaku zwykłej, niegazowanej wody dodaj do niej świeżego ogórka, maliny, cytrynę, czy limonkę. Postaw również na herbatki ziołowe. Zrezygnuj z alkoholu – jest totalnie niewskazany jeśli chcesz się pozbyć cellulitu.

fot. istock.com

Kolejną używką, o której musisz zapomnieć jeśli chcesz cieszyć się gładkim i jędrnym ciałem są papierosy. Tytoń jest jedną z głównych przyczyn powstawania cellulitu.

Przygotowałyśmy dla ciebie przykładowy, dzienny jadłospis, obfitujący w „dobre” składniki odżywcze, mineralne i witaminy.

Śniadanie: 2 łyżki płatków owsianych zalej odrobiną wrzącej wody. Dodaj łyżkę jogurt naturalnego (kupując jogurt zwróć uwagę na to, by najlepiej nie zawierał w ogóle cukru) oraz ulubione, sezonowe owoce. Wybór redakcji COSMO – maliny i mango :).

II Śniadanie: sałatka z pomidorów malinowych, świeżej bazylii i odrobiny mozzarelli

Obiad: Łosoś grillowany (ok. 150g), podawany z zielonymi szparagami i 1 łyżką brązowego ryżu.

Kolacja: sałatka z jarmużu, pomidorów malinowych, żółtej papryki, awokado, jajka i odrobiny oliwy z oliwek.

Jeśli pomiędzy posiłkami czujesz głód sięgnij po takie przekąski jak migdały, orzechy, czy ziarna dyni lub słonecznika.

Reklama

Polecamy również

Skomentuj