COSMO BODY

Czy naprawdę możesz schudnąć dzięki jodze?

Kiedy myślisz o treningu, który spala tłuszcz i pomaga w utracie wagi co myślisz?

Katarzyna Lemanowicz

29maja2019
Czy naprawdę możesz schudnąć dzięki jodze? fot. istock.com

Jesteśmy przekonane, że w pierwszej kolejności postawisz na trening o wysokiej intensywność (HIIT). Dość często (zupełnie niesłusznie) lekceważymy jogę. Traktujemy ją tylko i wyłącznie jako trening, który służy rozciąganiu, skupieniu i poprawie samopoczucia. Trening który niewiele wspólnego ma z odchudzaniem.

A to błąd! Nie lekceważ jogi.

Po pierwsze, każdy ruch gwarantuje spalanie kalorii. Wiadomo, że są dyscypliny, które wymagają większego nakładu energii i tym samym powodują szybsze chudnięcie.

Badania przeprowadzone w 2016 roku, wśród kobiet z nadwagą, opublikowane w American Journal of Managed Care, dowiodły, że joga może przynosić takie same wyniki w odchudzanie jak inne (najczęściej wybierane) treningi.

Reklama

Jak schudnąć dzięki jodze?

Chodzi tu przede wszystkim o kortyzol – hormon stresu, który odpowiedzialny jest między innymi za problemy w utrzymaniu prawidłowej wagi. Obniżając jego poziom, na przykład przez regularną praktykę jogi, chudniesz.

Joga to przede wszystkim nauka ciała, możliwości, przekraczania barier i umiejętność wypracowania harmonii.

Jeśli chcesz w dość szybkim tempie zrzucić zbędne kilogramy wybierz takie programy jogi, które bazują na energicznym tempie wykonywanych ćwiczeń. Wypróbuj Yoga Beat – dynamiczną formę jogi, która łączy ze sobą tradycyjne asany oraz elementy wzmocnienia. Cudownie wzmacnia, kształtuje sylwetkę i odpręża umysł. Band Beat – to trening oparty o ćwiczenia siłowe i rozciąganie z użyciem elastycznych gum przytwierdzonych do sufitu. Totalnym hitem jest trening The Beat – intensywny, wytrzymałościowy. To proste i powtarzalne ruchy, którym towarzyszy niesamowita ekspresja. (Wszystkie powyższe rodzaje treningów znajdziesz w Yoga Beat Studio Karoliny Erdmann).

Joga nie jest zwykłym treningiem. Joga to sposób na życie, to styl życia. Rytuały towarzyszące każdemu treningowi przynoszą niesamowite ukojenie, relaks, a także zadowolenie ze straconych kalorii.

Które pozycja jogi odchudzają?

Jeśli chcesz zacząć swoją przygodę z jogą i chcesz trenować w domu – świetnie. Zacznij od podstaw – pomocne będą filmy instruktażowe. Na przykład ten:

Na sam początek postaw na pozycję Pozdrowienia Słońca (Surya Namaskara). W trakcie wykonywania poszczególnych ruchów wykorzystujesz całe ciało i stymulujesz układ sercowo – naczyniowy. W zależności od stopnia zaawansowania możesz zwiększyć intensywność treningu i powtórzeń.

Jak często powinnaś ćwiczyć?

W idealnym świecie, bez zobowiązań, trudności itp., mogłabyś ćwiczyć nawet codziennie, ale… na sam początek wystarczy 2-3 razy w tygodniu. Najważniejsze to wytrwałość i nie poddawanie się w przypadku jakichkolwiek niepowodzeń.

Który program treningowy odchudza najskuteczniej?

To zależy przede wszystkim od indywidualnych preferencji, upodobań. Przy wyborze treningu kieruj się przede wszystkim tym co lubisz robisz najbardziej. Nie zmuszaj się do niczego, bo prędzej czy później zrezygnujesz. Kiedy już mentalnie zaakceptujesz to co robisz, twój mózg wyśle wiadomość do twojego ciała, że to co robisz jest dobre, a to sprawi, że efektywnie wykorzystasz każdy trening. Trenerzy podkreślają, że nie wystarczy wykonywać tylko ćwiczeń cardio lub tylko treningu siłowego. Dlatego wypróbuj jogę, zobacz jak będziesz czuć się po tego typu treningu.

Jedno jest pewne, każdy choć najdrobniejszy impuls do wypróbowania jogi jest dobry. W ogóle, jakikolwiek argument wymuszający na tobie rozpoczęcie treningów jest bardzo na tak! Korzyści płynące z aktywności fizycznej są nieocenione. Sport pomaga schudnąć, poprawić kondycję, oczyszcza umysł, odstresowuje. W jednym zdaniu, sprawia, że „chce ci się chcieć”.

Reklama

Polecamy również

Skomentuj