COSMO BODY

Ile czasu potrzeba, żeby móc cieszyć się płaskim i pięknie wyrzeźbionym brzuchem?

Wiemy i wam podpowiemy...

Paula Konieczny

08maja2019
Ile czasu potrzeba, żeby móc cieszyć się płaskim i pięknie wyrzeźbionym brzuchem? fot. istock.com

Która z nas nie marzy o płaskim brzuchu, który z dumą mogłybyśmy zaprezentować na plaży? Jeśli dopiero teraz ocknęłaś się z zimowego letargu i chciałabyś zdążyć do lata, rozczarujemy cię... Droga do płaskiego, wyrzeźbionego brzucha wymaga wiele pracy... i czasu.

Ile? Niestety, na to pytanie nie ma jednej prawidłowej odpowiedzi. Jak mówi trener personalny Henry Barratt, jest to sprawa całkowicie indywidualna.

“Nie ma twardej zasady, co do tego ile czasu potrzebujemy na to, by wyrzeźbić brzuch, ponieważ zależy to od predyspozycji naszego ciała, a każdy z nas jest inny” - tłumaczy Barratt. Specjalnie dla nas zdradził jednak sposób w jaki możemy określić przybliżony czas, jaki zajmie nam na budowę wymarzonego ABS.

Reklama

“Kobiety, które chcą mieć widoczne mięśnie brzucha, powinny dążyć do zmniejszenia poziomu tkanki tłuszczowej w ciele do wartości około 16-19%” - zaznacza Barratt. Pierwszym twoim krokiem powinno być więc zrobienie pomiaru zawartość tkanki tłuszczowej w ciele (możesz to zrobić w niemal każdej siłowni). W ten sposób dowiesz się ile tłuszczu musisz spalić, by dojść do zalecanego poziomu. A to z kolei pozwoli ci określić szacunkowy czas, jakiego potrzebujesz by uzyskać płaski, wyrzeźbiony brzuch.

Bezpieczną dla zdrowia jest utrata 1-2% tkanki tłuszczowej na miesiąc. Jeśli więc zawartość tłuszczu w twoim ciele wynosi 25%, możesz określić, że mięśnie twojego brzucha staną się widoczne po około 3-6 miesiącach, w zależności od predyspozycji twojego ciała.

Kluczowe pierwsze cztery tygodnie

Swoją walkę o płaski brzuch, powinnaś zacząć od wprowadzenia deficytu kalorycznego, to znaczy, że w tym czasie będziesz spalać więcej kalorii niż dostarczać z pożywienia. Według zaleceń Barretta powinnaś na nim spędzić około 4-5 tygodni. W tym czasie wyeliminuj ze swojej diety cukier, białe pieczywo, makaron pszenny i biały ryż. I pamiętaj – zero alkoholu! Ogranicz też spożycie kawy do jednej dziennie. Zwiększ też częstotliwość treningów – według rad Barretta powinnaś ćwiczyć od 5 do 6 razy w tygodniu, aby podkręcić metabolizm. Zapomnij jednak o brzuszkach, skup się na ćwiczeniach, które angażują do pracy całe ciało , skutecznie spalając w ten sposób tkankę tłuszczową.

Po czterech tygodniach, kiedy już twój metabolizm zacznie pracować na najwyższych obrotach, możesz zmniejszyć liczbę treningów do czterech tygodniowo. Możesz też przywrócić do swojej diety wcześniej wyeliminowane składniki, jednak pamiętaj by spożywać je w małych ilościach.

Dobrze zbilansowana i urozmaicona dieta to podstawa

Kiedy osiągniesz upragniony cel i mięśnie na twoim brzuchu nareszcie staną się widocznie, nie poprzestawaj na laurach. Jeśli wrócisz do starych przyzwyczajeń, cały twój wysiłek pójdzie na marne, a oponka szybko wróci na swoje miejsce. By utrzymać efekt twojej ciężkiej pracy, musisz popracować nad wypracowaniem dobrych nawyków. Bo, jak zaznacza Barratt, na budowanie mięśni brzucha powinnyśmy patrzeć z długofalowej perspektywy, jako na zmianę stylu życia.

Odważysz się spróbować?

Reklama

Polecamy również

Skomentuj