COSMO BODY

Jak oszukiwać na diecie?

Każdej z nas zdarzają się żywieniowe grzeszki. jeśli będziesz je miała pod kontrolą, nie tylko nie zaszkodzą twojej sylwetce, ale pomogą ci schudnąć.

Magdalena Błaszczak

04maja2019
Jak oszukiwać na diecie? fot. istock.com
Reklama

Cheat meal, czyli oszukany posiłek, to najczęściej świadome odstępstwo od żywieniowego planu. Dla wielu dziewczyn jest to jedyna motywacja, aby wytrwać na restrykcyjnej diecie. Niektóre z nas zamiast cheat meal organizują sobie od razu cały cheat day i rzucają się na fast food o dużej zawartości tłuszczu oraz soli lub na słodycze. Ani cheat meal, ani cheat day nie są problemami dla szczupłej sylwetki. Kłopot zaczyna się, gdy cheat day zamienia się w cheat week albo i cheet month. Co zrobić, żeby tak się nie stało? Skąd bierze się niepohamowana ochota na niedietetyczne przekąski, i kiedy tak naprawdę możemy sobie na nie pozwolić? Aż 36 proc. osób, które postanawia zmienić swoje nawyki żywieniowe, robi to, aby schudnąć. Kolejne 35 proc. po to, by zmienić styl życia, jeść zdrowo, poprawić kondycję fizyczną oraz psychiczną. Wszystkie jednak wiemy, że trzymanie się rygorystycznego planu na dłuższą metę jest bardzo trudne i w rezultacie nasza silna wola jest wystawiona na próbę. Ale mamy dobrą wiadomość: badania pokazują, że osoby, które jednorazowo mogą włączyć do swojego menu większą liczbę kalorii i zjeść utęskniony posiłek spoza planu, są znacznie bardziej zadowolone ze swoich wyników i dłużej wytrzymują w postanowieniach. Czyli opłaca się oszukiwać!

Dlaczego tak bardzo kochamy cheat meale? Jak często możesz pozwolić sobie na cheat meal? Tego wszystkiego dowiesz się z najnowszego, majowego, urodzinowego numeru COSMOPOLITAN.

Reklama

Polecamy również

Skomentuj