COSMO BODY

Czy naprawdę musimy pić 2 litry wody dziennie?

Przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów dziennie to podstawa zdrowia, dobrego samopoczucia i utrzymania szczupłej sylwetki. Ale to teoria, a z praktyką różnie bywa…

Katarzyna Lemanowicz

18kwietnia2019
Czy naprawdę musimy pić 2 litry wody dziennie? fot. istock.com

Zastanów się teraz przez chwilę ile dziennie wypijasz wody? Kontrolujesz w ogóle tę ilość, czy zupełnie nie wiesz? A teraz pomyśl, czy często boli cię głowa, czujesz permanentne zmęczenie? To pierwsze sygnały świadczące o tym, że nie nawadniasz swojego organizmu w odpowiedni sposób.

Regularne sięganie po napoje – Jak wyrobić ten nawyk?

Może na początku wyjaśnimy, co kryje się pod hasłem „napoje”. Oczywiście nie mówimy tu o słodkich, gazowanych napojach – takich po które z wiadomych przyczyn sięgamy najczęściej.

No dobrze, ale w takim razie, czy zostaje nam tylko woda? Doskonale wiemy, że wiele osób nie lubi smaku zwykłej, niegazowanej wody. Najprostszym sposobem jest dodanie do niej owoców lub warzyw. Świetnie sprawdzi się cytryna, limonka, pomarańcza, ziarna granatu, czy zielony ogórek lub kilka listków mięty. Schłodzona idealnie orzeźwi i dostarczy organizmowi wszystkiego tego co najbardziej potrzebuje.

Reklama

Napoje izotoniczne czy aromatyczne herbaty – czy warto je pić?

Jak wskazują badania, przeprowadzone przez Harvard Health Letter, dbając o przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów, wcale nie musimy ograniczać się wyłącznie do wody. Pragnienie możemy również bez obaw o nasze zdrowie zaspokajać, sięgając częściowo po inne napoje takich jak naturalne soki czy herbaty. Utrzymanie zdrowych nawyków w sytuacji, gdy przepisem na zachowanie dobrego stanu zdrowia jest przyjmowanie zróżnicowanych płynów, również w postaci, naturalnych napojów na bazie herbaty czy nawet zup, od razu staje się prostsze.

Regularne picie odpowiedniej ilości płynów – dlaczego jest takie ważne?

Jak tłumaczy Bartłomiej Pomorski z Akademii Dietetyki Sportowej – Właściwe nawodnienie ma widoczny wpływ na nasze codzienne funkcjonowanie. Poprawia się trawienie, ciśnienie krwi, łatwiej się skupić. Skutki braku przyjmowania odpowiedniej ilości płynów odczujemy stosunkowo szybko. Pijąc zbyt mało płynów możemy odczuwać zmęczenie, bóle głowy, utratę koncentracji, a tym samym pogorszenie zdolności wysiłkowych oraz osłabienie sprawności umysłowej. Pamiętajmy jednak, że wytyczne dotyczące przyjmowania płynów nie ograniczają się do wody, ponieważ znaczną część pozyskujemy z pożywienia i z wypijanych w ciągu dnia napojów. W efekcie wprowadzenie w życie zdrowego nawyku, którego część z nas może się początkowo obawiać, w praktyce okazuje się dość proste. Przyglądając się napojom, po które sięgamy w ciągu dnia, warto zwrócić uwagę na ich składy i przyjmowaną razem z nimi liczbę kalorii.

Co najlepiej pić?

Aromatyzowana kawa z bitą śmietaną, mimo płynnej postaci, nie jest najlepszym wyborem , choćby ze względu na zawartość białego cukru. W naszym jadłospisie powinny się natomiast znaleźć wyciskane soki, zwłaszcza te warzywne, oraz herbata. Kiedy temperatura za oknem zaczyna rosnąć, chętnie pijemy zimne napoje, takie jak lemoniada czy mrożona herbata, które samodzielnie przygotowane świetnie gaszą pragnienie. Możemy również sięgnąć po napoje dostępne na rynku, takie jak nowe produkty Natural Tea od OSHEE, które opierają się wyłącznie na 3 składnikach – naparze herbacianym, wodzie i soku cytrynowym. Herbaty dostępne są w dwóch wariantach smakowych: zielona herbata z cytryną i czarna herbata z jaśminem i dodatkiem cytryny.

ZOBACZ WIĘCEJ...:

Czy picie wody odchudza...

Obalamy mit o piciu wody na czczo...

5 pomysłów na wodę z cytryną...

Reklama

Polecamy również

Skomentuj