COSMO BODY

Ten jeden składnik diety pomoże Ci zachować zdrowie zimą

Na pewno nie spodziewasz się, że chodzi właśnie o nie. W końcu przez lata uznawano, że mają one jedynie walory smakowe, nie odżywcze

Joanna Mroczkowska

03grudnia2018
Ten jeden składnik diety pomoże Ci zachować zdrowie zimą fot. istock.com

Dieta na dobrą kondycję zdrowotną zimą

Reklama

Zastanawiacie się, jak w prosty sposób zachować zdrowie i dobre samopoczucie w czasie chłodnych miesięcy? Odpowiedzi jest wiele. W internecie znajdziecie nieskończoną ilość przepisów na zdrowe herbaty, zioła, koktajle i mieszanki, które wzmacniają odporność czy ogólną kondycję organizmu. Do tej jakże obszernej listy dopisujemy kolejną pozycję!

Okazuje się, że grzyby (tak, grzyby!) są niezwykle ważne w naszej diecie, w szczególności w okresie zimowym. Przez lata uznawano, że mają one jedynie walory smakowe. Jeśli twój organizm przyswaja je odpowiednio (grzyby są ciężkostrawne), dołącz je do swojej listy zakupów spożywczych. Grzyby bowiem zawierają wiele składników odżywczych, antyoksydantów, minerałów i witamin, przydatnych szczególnie zimą.

Przez lata pomijane na rzecz np. zielonych warzyw, grzyby są niezwykle wszechstronne w gotowaniu, a także beztłuszczowe, o niskiej zawartości sodu, niskokaloryczne i wolne od cholesterolu. Działają przeciwstarzeniowo (przeciwutleniająco), oraz wzmacniają nasz system immunologiczny.

Grzyby są także najlepszym źródłem selenu (ten zmniejsza problemy z tarczycą, a także pozytywnie wpływa na... płodność). Wypełnione są witaminami z grupy B, miedzią i potasem. A do tego są doskonałym substytutem mięsa. Można je dodawać do rozgrzewających gulaszy i sosów, pysznych zup i kremów, a także na zapiekankach, czy zamiast kotletów schabowych – polecamy podsmażane boczniaki.

Dowiedz się również, dlaczego warto włączyć grzyby do diety, a także sprawdź dzięki jakiej diecie schudniesz najszybciej.

Reklama

Polecamy również

Skomentuj