COSMO BODY

Nigdy nie zapominaj o swoim zdrowiu psychicznym!

Nawet co piąta dorosła osoba może zmagać się z jakąkolwiek chorobą psychiczną.

Wioleta Pyśkiewicz

18sierpnia2016
Nigdy nie zapominaj o swoim zdrowiu psychicznym! Nigdy nie zapominaj o swoim zdrowiu psychicznym! / fot. iStock

Dla ciebie jest zupełnie normalną rzeczą rozmawiać o sposobach na utrzymanie formy, schudnięcie, piękną cerę czy szczęśliwy związek. Problem pojawia się, gdy temat schodzi na zdrowie psychiczne. Tymczasem problemy z nim związane dotykają naprawdę wiele osób, być może nawet kogoś z twoich bliskich albo nawet i samą ciebie. Nigdy nie wiesz, kiedy w wyniku poważnych stresów może zaatakować cię chociażby depresja.

Czy zastanawiałaś się kiedyś, jak możesz zadbać o swoje zdrowie psychiczne? Specjaliści w tej dziedzinie kierują do ciebie kilka słów:

1. Jest wiele sposób na radzenie sobie z problemami psychicznymi

Może to być kilka głębokich wdechów albo nawet głośna rozmowa z samym sobą. Jeśli zwerbalizujesz to, co mówią ci te wstrętne głosiki w twojej głowie, od razu zauważysz, że brzmią one niedorzecznie.

2. Jeśli uważasz, że masz kłopoty, szukasz pomocy

Reklama

Dostrzegłaś u siebie niepokojące objawy? Nie bój się udać do specjalisty. Im szybciej, tym lepiej - takich rzeczy nigdy nie powinnaś odwlekać.

3. Pamiętaj, żeby udać się do wykwalifikowanego specjalisty

Diagnozę zawsze powinien postawić ktoś, kto naprawdę się na tym zna - psycholog albo psychiatra. Choćby nie wiem, jak dobre miała intencje, twoja przyjaciółka nie posiada takich umiejętności.

4. Są sposoby na to, by poradzić sobie z atakami paniki

Choć może to być ciężkie, specjaliści radzą, żebyś dała sobie chociaż sekundę na powiedzenie, że wszystko będzie w porządku. Atak paniki powinie ustąpić - one ustępują zawsze. Nie zapominaj również o głębokich wdechach i wydechach.

5. Medytacja bywa pomocna

Da ci chwilę na wyciszenie i wejście w głąb samej siebie. Specjaliści potwierdzają, że dzięki niej łatwiej ci będzie poznać samą siebie, a to z kolei jest niezbędne do osiągnięcia szczęścia. Pamiętaj, że każda "dawka" medytacji jest pomocna - możesz poświęcić na nią 10, 20 czy 45 minut, więc nie musisz się martwić, że zabraknie ci na nią czasu w twoim napiętym grafiku.

 

Zobacz także: 7 sposobów na osiągnięcie twoich celów

 

 

Źródło: cosmopolitan.com

Reklama

Zobacz galerię - 6 zdjęć

Polecamy również

Skomentuj